martes, 2 de agosto de 2011

PROPOSTES CONJUNTES 2 DEL PSC, ULL-AM,ICV PER AL PROPER PLE





L’ANNA MARIA PUJOL i LLOSA com a Portaveu
d’INICIATIVA PER CATALUNYA VERDS, en GUILLEM CUSÍ
i BATLLE, com a Portaveu d’UNIÓ LLANÇANENCA-AM, i en
FRANCESC GUISSET i LAGRESA, com a Portaveu del
PARTIT DEL SOCIALISTES DE CATALUNYA.-PSC-PM, a
l´Ajuntament de LLANÇÀ es dirigeix al Consistori en PLE, i presenten
la següent PROPOSICIÓ per al seu debat i votació pel Ple.

MOTIVACIÓ:
Ateses les noves perspectives de les Ordenances Municipals sobre instal·lacions de radiocomunicació de telefonia mòbil: especialment, a partir de les competències municipals sobre medi ambient i de la creació de nous tràmits participatius més efectius, que han vingut autoritzades per la darrera Jurisprudència, i a l’empara també de les competències d’aquest Ajuntament, en matèria d’urbanisme i domini públic local, així com també d’altres, de no menor entitat, com ara, medi ambient, salut pública i patrimoni històric i paisatgístic.
Atès que l’Ajuntament de Llançà no té aprovada cap Ordenança Municipal de regulació sobre instal·lacions de radiocomunicació de telefonia mòbil, malgrat ser un assumpte d’interès general i de sensible preocupació dels veïns de la nostra població, en especial, per aquells qui tenen ubicada en el seu entorn més pròxim, a la seva llar familiar, una antena de telefonia mòbil.
Per tot això,
DEMANEM que l’Ajuntament en Ple, aprovi la següent PROPOSICIÓ:

Que per part de la REGIDORIA que per competència li correspongui, es procedeixi a la redacció per la seva aprovació de la corresponent Ordenança Municipal sobre instal·lacions de radiocomunicació de telefonia mòbil, proposant com a principis i fonaments pel seu preàmbul i regulació, els següents;
  1. L’establiment de límits d'emissions més restrictius dels previstos per la legislació estatal i autonòmica (Reial decret 1066/2001, de 28 de setembre, pel qual es va aprovar el Reglament de les condicions de protecció del domini públic radioelèctric, restriccions a les emissions radioelèctriques i mesures de protecció sanitàries davant les emissions radioelèctriques, la Recomanació del Consell de la Unió Europea de 12 de juliol de 1999, i el Decret autonòmic de Catalunya 148/2001, de 29 de maig, d'ordenació ambiental de les instal·lacions de telefonia mòbil i altres instal·lacions de radiocomunicació).
Es fa especial referència, a l'exposició a camps electromagnètics i dels valors màxims de densitat de potència de les emissions radioelèctriques, sota el principi d'evitació prudent, pel què s’ha d’establir un sistema de control remot i en continu dels nivells d'emissió de les instal·lacions de telefonia mòbil.
  1. Controls addicionals de les citades emissions no previstos per la legislació estatal i autonòmica. Sobre la base de principis ambientals com el principi de precaució, cal tenir present del risc que l'exposició perllongada a radiacions electromagnètiques, especialment les procedents de les estacions base de telefonia mòbil, pugui ocasionar a la salut, assumpte que provoca una profunda preocupació a la societat, i per aquest motiu, cal imposar mesures addicionals de protecció en aquesta matèria, be exigint, límits o condicions complementàries a les establertes en el citat Reial Decret 1066/2001, bé, establint distàncies de protecció enfront de determinades zones sensibles –col·legis, hospitals, parcs i jardins públics- establint unes àrees de seguretat al voltant d'aquestes zones sensibles en els quals no es permeti la instal·lació d'estacions emissores de radiacions electromagnètiques.
  2. Tràmits de participació pública de forma prèvia a la presentació de la sol·licitud de llicència de les instal·lacions de telefonia mòbil, per a projectes d’instal·lació d’elements de telefonia per radiocomunicació, o ja en infraestructures preexistents, per la seva ampliació o modificació de l’orientació o de la potència màxima de les antenes.
Es tracta d’un tràmit previ a la sol·licitud de la llicència, diferent als tràmits d'informació pública, d'informació veïnal i d'audiència previstos a la legislació catalana d'intervenció integral de l'administració ambiental (Llei 3/1998 i Decret 136/1999), atès que el sol·licitant, de forma fefaent, ha de comunicar el projecte als veïns més propers al radi d’acció de l’antena de radiocomunicació a fi que puguin examinar-lo i fer observacions per a que es faci obligatòriament una valoració tècnica i jurídica de les mateixes.
  1. La necessitat de plans d'implantació de les instal·lacions de radiocomunicació com a requisit previ i vinculant per la posterior autorització de les llicències, amb la finalitat de garantir una bona cobertura territorial mitjançant la disposició geogràfica de la xarxa i l'adequada ubicació de les antenes i la pertinent protecció dels edificis o conjunts catalogats, vies públiques i paisatge urbà.
  2. Obligació concreta de compartir emplaçaments de les empreses sol·licitants de noves llicències, amb la finalitat de racionalitzar l'ús tecnològic de l'espai urbà i en atenció a raons paisatgístiques, urbanístiques, mediambientals i de preservació de la salut de les persones, i als efectes de produir el menor impacte visual i ambiental possible.
  3. Prohibicions específiques de noves instal·lacions en determinades ubicacions. Prohibició de noves estacions base de telefonia mòbil i telefonia fixa via radio en edificis o en llocs propers, amb ús d'habitatge, en centres docents, assistencials i hospitalaris, permetent-se en el seu cas, en la demarcació no urbana, noves instal·lacions en infraestructures ja existents.
  4. L’establiment d’un periodicitat més reduïda de les revisions (cada 4 anys) i dels controls periòdics de les llicències (cada 2 anys).
  5. Finalment, l’establiment d’un règim transitori que obligui que les instal·lacions de radiocomunicació amb llicència s’hagin d’adequar a la nova regulació en el termini de 2 anys des de l'entrada en vigor.
De la mateixa manera, cal deixar regulat que les instal·lacions de radiocomunicació existents sense llicència preceptiva hagin de ser considerades clandestines d'acord amb la normativa sectorial ambiental i, per tant, l'Ajuntament haurà d’adoptar les mesures de restauració de la legalitat infringida.
El règim transitori haurà de concloure que la sol·licitud de concessió de llicència sobre la qual no s'hagi formulat proposta de resolució es tramitarà d'acord amb el règim jurídic vigent en l'entrada en vigor de la Ordenança proposada.

Llançà, a 29 de Juliol de 2011.


La Portaveu d’ICV                                       El Portaveu d’ULL-AM




Signat: Anna Maria Pujol i Llosa               Signat: Guillem Cusí i Batlle



El Portaveu del PSC-PM




Signat: Francesc Guisset Lagresa

No hay comentarios:

Publicar un comentario