martes, 2 de agosto de 2011

PROPOSTES CONJUNTES 1 DEL PSC,ULL-AM, ICV PER AL PROPER PLE







L’ANNA MARIA PUJOL i LLOSA com a Portaveu
d’INICIATIVA PER CATALUNYA VERDS, en GUILLEM CUSÍ
i BATLLE, com a Portaveu d’UNIÓ LLANÇANENCA-AM, i en
FRANCESC GUISSET i LAGRESA, com a Portaveu del
PARTIT DEL SOCIALISTES DE CATALUNYA.-PSC-PM, a
l´Ajuntament de LLANÇÀ es dirigeix al Consistori en PLE, i presenten
la següent PREGUNTA per a que sigui contestada de manera
suficient i raonada en el debat del Ple.

MOTIVACIÓ:

Que arran de la noticia apareguda en el Punt Diari de data 18/07/2011,
sota el titular “Cal resoldre els accessos a Llançà”, a on el Sr. Alcalde manifesta
entre altres propostes de govern, la defensa del tren convencional, del què just
ara se n’ha donat compte que cal fer-ne una “defensa aferrissada” com a tren
de rodalies o de proximitat, especialment amb l’entrada del funcionament
del TAV de Figueres amb destinació a Barcelona, i per tal que la línia
de Figueres - Portbou no desaparegui.

Que atès que la voluntat d'implantar unes Rodalies gironines ve de
temps enrere, ja que està recollit, per exemple, en el Pla Territorial de
les Comarques Gironines.

Que atès que en el programa electoral de CIU, una de les seves grans
propostes era la creació d’uns trens de rodalies a les comarques gironines
d'alta velocitat, comprometent-se a més a més, a tirar endavant, el "Pla tren 2014",
elaborat per l'associació de promoció del transport públic, i que preveu
millores en qüestions com les freqüències, l'accessibilitat i els serveis nocturns.


DEMANEM que l’Ajuntament en Ple, contesti de forma suficient, clara i
raonada les següents PREGUNTES, a través de la Regidoria que per
competència li correspongui:
Quines actuacions s’han realitzat al dia d’avui per part del Govern Municipal, en conjunt amb altres poblacions interessades, o de forma unilateral per la defensa del citat tren de rodalies fins a Portbou, i en particular, arran del traspàs de competències, amb la Conselleria i/o Secretaria de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya que ha promès la incorporació de millores en els serveis ferroviaris de Figueres – Portbou, abans que acabi aquesta any, per ser plenament operativa a partir de l’any vinent.
Tanmateix si hi han hagut també conversacions i compromisos assolits amb l’operadora RENFE.
Si en les actuacions de defensa del tren de rodalies, hi ha la proposta mínima i innegociable d’una oferta de freqüència, d’un tren per viatgers cada hora als     efectes d’impulsar el tren com a medi de transport substitutiu al vehicle particular i  i com a medi de transport àgil i realment alternatiu pel turisme de viatgers. S’informi de la oferta assolida sobre trens de mitja distància, i els promesos trens regionals d’alta velocitat.
Si s’ha parlat amb els Organismes Competents de la creació de centres de
logística (de transport de mercaderies – vagons container-, manteniment i
dipòsit de trens –combois o locomotora-) a les estacions de Llançà i Portbou,
i dels compromisos assumits al respecte, especialment atesa la cabuda
limitada de l’estació de Figueres.
S’expliqui quins compromisos concrets s’han assolit amb els diferent
Organismes Competents, per tal d’impulsar el trajecte de Figueres - Portbou,
com a part de la línia ferroviària del corredor cap al Nord (Perpinyà),
cap el Sud (Barcelona), i com itinerari alternatiu a la línia internacional del TAV.
Previsió de l’adequació d’aquest tram ferroviari a l’ample europeu.

Llançà, a 29 de Juliol de 2011.


La Portaveu d’ICV                                    El Portaveu d’ULL-AM




Signat: Anna Maria Pujol i Llosa          Signat: Guillem Cusí i Batlle



El Portaveu del PSC-PM




Signat: Francesc Guisset Lagresa

No hay comentarios:

Publicar un comentario